مرکز زیبایی بلومون

جزئیات مقاله

ار اف فرکشنال چیست

ار اف فرکشنال چیست

یکی از جالب ترین کاربردهای آر اف درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است. در بررسیهای انجام شده این اثر طولانی مدت است ولی براساس مکانیسم اثر شاید دایمی هم باشد.برای افرادی که از بوی بد عرق هم شکایت دارند این درمان مفید است.(لینک مقاله)

این تکنولوژی در درمان ترکهای پوستی(striae ) نیز اثر فوق العاده ای دارد به طوری که شاید بتوان گفت بهترین روش درمان استریا آراف است. البته این اثر نسبی است به این معنی که ترکهای پوستی به طور کامل از بین نمیروند ولی وضوح کمتری پیدا میکنند ولی خطوطی که روی استریا وجود دارد کاملاً از بین میرود. نکته جالب در مورد آراف استریا این است که اکثر بیمارانی که برای درمان استریا آراف انجام میدهند از سفت شدن پوست همان ناحیه ابراز رضایت دارند. این اثر در ناحیه شکم، ران یا سینه ها برای بسیاری از افراد ایده آل است.

 انجام رادیوفرکونسی سوزنی برای چه افرادی ممنوع است ؟
* افرادی که از باطری قلب ( پیس میکر ) و یا دفیبریلاتور قلب استفاده می نمایند .
* ابتلای پوست منطقه درمان به بیماری التهابی شدید پوستی
* مبتلایان به اختلال انعقادی و تاخیر در بند آمدن خون
* مبتلایان به دیابت که قند خونشان کنترل نیست یا دچار عوارض ناشی از دیابت باشند
* سابقه و استعداد ایجاد کلوئید یا گوشت اضافه
* خانمهای باردار
* ابتلا به فشار خون بالای درمان نشده
*حساسیت به فلز طلای به کار رفته در سوزن های دستگاه

 از چه زمانی میتوانیم تغییرات درمانی را مشاهده کنیم ؟
مشاهده تغییرات درمانی بر اساس تغییرات کلاژن در پوست میباشد. اولین تغییرات در کلاژن حدود ۳ هفته بعد از جلسه درمانی شروع می شود و بعد از 3 ماه به حداکثر شدت خود می رسد ولی بعد از آن هم همچنان ادامه دارد.بنابراین تغییرات اولیه ۳-۲ هفته بعد از درمان دیده میشود ولی تغییرات اساسی ناشی از درمان در ماه سوم بعد از درمان به حداکثر میرسد ولی حتی بعد از آن نیز ادامه خواهد یافت . بنابراین تغییرات اولیه ای که سریع بعد از آر اف پدیدار میشود بدلیل انقباض الیاف کلاژن و تغییرات اصلی ولی تاخیری بدلیل تولید کلاژن جدید میباشد. کلاجوانسازی پوست با آر اف پروسه ای است که بعد از قطع درمان هم در پوست ادامه میابد.

 اثرات آر اف فرکشنال به طور خلاصه به شرح زیر میباشد :
-تحریک تولید کلاژن در پوست و در نتیجه سفت کردن پوست
-حذف یا کاهش خطوط پاکلاغی دورچشم یا خطوط دور دهان
-حذف یا کاهش خطوط پیشانی یا اخم
-کمک به جذب داروهای موضعی پوست
-کاهش نمای چروک، لک های پوستی و آسیبهای ناشی از آفتاب
- درمان اسکار آکنه و آبله مرغان
- کاهش نمای اسکار و ترکهای پوستی(استریا)
- کاهش نمای منافذ باز پوستی
- کمک به روزاسه (قرمزی) و عروق ریز پوستی

RF یا رادیو فرکوئنسی از سالیان قبل در پزشکی زیبایی کاربرد داشته و روشی تقریباً بی عارضه و کاملاً مؤثر به حساب می‌آید . امروزه دستگاه‌های RF  فرکشنال با ترکیب رادیو فرکوئنسی و میکرونیدلینگ پوست تأثیرگذاری این روش را  چندین برابر نموده‌اند. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ یک راهکار بسیار مؤثر برای جوانسازی شکل ظاهری و ساختار پوست به صورت کاملاً طبیعی و نیز برطرف کردن عوارضی از قبیل آثار کشیدگی پوست و جای جوش و آکنه می‌باشد. Rfهای فرکشنال با تحریک کلاژن سازی و نظم بخشیدن به رشته‌های کلاژن موجب سفت شدن و جوان سازی پوست صورت با لیزر پوست می‌شوند. از مزایای این روش می‌توان به قابلیت انجام آن برای بیشتر افراد با هر سنی اشاره نمود. تکنولوژی لاغری با آر اف (RF) به عنوان یک روش درمان بسیار ایمن با حداقل بهبودی می‌توان برای دستیابی به ظاهر دلخواه در نقاط مختلف بدن استفاده کرد.

آر ‌اف فرکشنال برای درمان چین‌وچروک‌های دور چشم، کلیه چین و چروک‌های خفیف تا متوسط صورت، چروک‌های ایجاد شده روی پوست گردن، چروک‌های پوست سینه، افتادگی پوست صورت و غبغب، خط خنده، وجود حالت خستگی در صورت، افتادگی پوست گردن و افتادگی و شل‌شدگی پوست در هر ناحیه‌ای از بدن استفاده می‌شود.

روش جوان‌سازی پوست با آر‌اف فرکشنال برای درمان ناهمواری‌های موجود در بافت پوست، رفع چروک صورت ، جای جوش و آفتاب‌سوختگی استفاده می‌شود. این روش موجب تحریک پوست به تولید کلاژن در عمق لایه‌ی درم در پوست می‌شود، درحالی که لایه‌ی اپیدرم دست نخورده باقی می‌ماند و آسیبی به آن نمی‌رسد.

این روش جوانسازی و لایه‌برداری غیرلیزری پوست، موجب لایه‌برداری پوست شده و این کار را بدون خطراتی که در گذشته در روش‌های لیزر جوانسازی صورت ، نظیر(لیزر اربیوم، فرکشنال، آر اف) یا پیلینگ وجود داشت، انجام می‌دهد.

بیمار می‌تواند بعد از انجام RF فرکشنال بلافاصله به زندگی عادی برگردد اما بهتر است از ضدآفتاب و کرم‌های ترمیمی و مرطوب‌کننده استفاده نموده و تا یک هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

جوان بودن پوست و نداشتن چين و چروك از پايه هاى ثابت زيبایی است.